REKLAMA
Znaleziono 1715 wyników
Finalna faza komercjalizacji Bramy Jury w Zawierciu artykuł
Pokaż artykuł
Finalna faza komercjalizacji Bramy Jury w Zawierciu
Master Management Group przechodzi do finalnej fazy komercjalizacji Bramy Jury w Zawierciu na Śląsku. Najnowszy projekt firmy, łączący tradycyjną galerię i park handlowy z 4- salowym kinem, zostanie otwarty jeszcze w tym roku. Brama Jury zgromadzi sklepy najpopularniejszych marek międzynarodowych i polskich niemal wszystkich kategorii.
Co się dzieje na inwestycjach CPK w Łodzi? [RAPORT+FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Co się dzieje na inwestycjach CPK w Łodzi? [RAPORT+FILM]
Zgodnie z planem realizowane są łódzkie inwestycje CPK na linii kolejowej nr 85, która przebiegnie przez miasto. Ukończona została komora startowa na Retkini, od której zacznie się drążenie tunelu Kolei Dużych Prędkości. Na budowie komory Fabryczna zostały wykonane ściany szczelinowe, a w sąsiadującym Łódzkim Domu Kultury zakończyły się prace zasadnicze przy wzmacnianiu jego fundamentów. Pod koniec czerwca br. spółka CPK i konsorcjum PORR podpisały umowę na drążenie tunelu dla KDP, na którego przebiegu trwają ekspertyzy i badania stanu technicznego łódzkich kamienic.
Projekt linii Kolei Dużych Prędkości Sieradz – Kalisz – Poznań coraz bliżejartykuł
Pokaż artykuł
Projekt linii Kolei Dużych Prędkości Sieradz – Kalisz – Poznań coraz bliżej
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zakończyła kolejny etap w ramach prac dla linii kolejowej nr 85 między Sieradzem, Kaliszem, Pleszewem i Poznaniem, czyli na poznańskiej odnodze linii Kolei Dużych Prędkości „Y”. Spółka odebrała koncepcję programowo-przestrzenną (KPP) dla tego odcinka, płynnie przechodząc do etapu przygotowania projektu budowlanego.
Spółka CPK otrzymała 162 mln zł unijnego dofinansowaniaartykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK otrzymała 162 mln zł unijnego dofinansowania
Unia Europejska przyznała spółce CPK dofinansowanie na przygotowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Sieradz Północny-Pleszew-Poznań. Wsparcie zostało przyznane w ramach unijnego instrumentu Łącząc Europę (CEF). Z puli, która trafiła do Polski ok. 162 mln zł (37,53 mln euro) zostało przeznaczone na wsparcie projektu realizowanego przez CPK.
Piętnastu wykonawców w przetargu na projekt i budowę bocznicy kolejowej CPK artykuł
Pokaż artykuł
Piętnastu wykonawców w przetargu na projekt i budowę bocznicy kolejowej CPK
Siedem firm i osiem konsorcjów znalazło się wśród podmiotów, które chcą zaprojektować i wybudować bocznicę kolejową CPK. Spółka otworzyła dziś oferty w przetargu i rozpoczęła ich analizę przed wyłonieniem wykonawcy. Bocznica kolejowa, będąca elementem infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania Lotniska CPK, powstanie najpóźniej pod koniec 2029 roku na północny - zachód od lotniska. Wartość zamówienia to blisko 300 mln złotych brutto.
Jest przetarg na projektowanie i budowę tunelu i stacji kolejowej pod Lotniskiem CPKartykuł
Pokaż artykuł
Jest przetarg na projektowanie i budowę tunelu i stacji kolejowej pod Lotniskiem CPK
Centralny Port Komunikacyjny ogłosił postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego, które wyłoni wykonawcę projektu oraz budowy tunelu i stacji kolejowej wraz z halą peronową pod Lotniskiem CPK. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać do 12 grudnia 2025 roku. Zawarcie umowy planowane jest w I kwartale 2027 roku a finał prac w 2031 roku.
Nowela ustawy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym. Kolejny ważny krokartykuł
Pokaż artykuł
Nowela ustawy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym. Kolejny ważny krok
Nowelizacja ustawy o CPK, która przewiduje wprowadzenie prospołecznych rozwiązań, została skierowana do uzgodnień międzyresortowych i opiniowania. Celem zaproponowanych przez Pełnomocnika Rządu ds. CPK zmian jest przyspieszenie wypłaty odszkodowań za nieruchomości niezbędne do budowy lotniska.
Gdzie na linii "Y" pociągi KDP osiągną najwyższe prędkości? Oto wyniki symulacji CPKartykuł
Pokaż artykuł
Gdzie na linii "Y" pociągi KDP osiągną najwyższe prędkości? Oto wyniki symulacji CPK
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną pociągów na projektowanej linii „Y” Warszawa – CPK – Łódź – Poznań / Wrocław z 250 do 350 km/h. Jak wynika z Kolejowego Modelu Mikrosymulacyjnego, geometria toru umożliwi osiągnięcie prędkości powyżej 300 km/h na 81 proc. trasy z Warszawy do Poznania i 71 proc. trasy do Wrocławia. Różnica w czasie podroży w porównaniu do 250 km/h i dwóch dodatkowych zatrzymaniach na każdej z tras wynosi 40 minut.
CPK: Będą badania gruntu i wody pod przyszłym dworcem kolejowym i lotniskiemartykuł
Pokaż artykuł
CPK: Będą badania gruntu i wody pod przyszłym dworcem kolejowym i lotniskiem
Ponad 150 odwiertów, każdy o głębokości do 50 m, w rejonie projektowanego dworca kolejowego i terminala lotniska CPK wykona firma HPC POLGEOL, która zwyciężyła w postępowaniu na badania terenowe wody i gruntu z ofertą 5,9 mln zł netto. Wykonawca będzie miał czas na wykonanie prac do 30 czerwca 2025 r.
CPK dementuje spekulacje ws. wycen i firm odszkodowawczychartykuł
Pokaż artykuł
CPK dementuje spekulacje ws. wycen i firm odszkodowawczych
Wycena nieruchomości zgłoszonych do Programu Dobrowolnych Nabyć (PDN) odbywa się na niezmienionych zasadach. Ich właściciele decydując się na skorzystanie z usług tzw. firm odszkodowawczych, powinni działać rozważnie, weryfikować informacje i nie ulegać presji czasu.
Pół miliarda euro wsparcia UE dla dwóch wielkich inwestycji kolejowych w ramach CPKartykuł
Pokaż artykuł
Pół miliarda euro wsparcia UE dla dwóch wielkich inwestycji kolejowych w ramach CPK
Podczas wtorkowej konferencji w Warszawie zaprezentowano wyniki dwóch projektów dofinansowanych ze środków unijnych w ramach Instrumentu "Łącząc Europę" (CEF). Mowa o tzw. kolejowym „Y” oraz tunelu dalekobieżnym w Łodzi. W wydarzeniu udział wzięli m.in. wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak, wiceminister funduszy i polityki regionalnej Jan Szyszko, członek zarządu CPK Marcin Michalski oraz zastępca dyrektora CUPT Sylwia Cieślak-Wilk.
Lotnisko CPK spełni wysokie standardy zrównoważonego budownictwaartykuł
Pokaż artykuł
Lotnisko CPK spełni wysokie standardy zrównoważonego budownictwa
CPK ogłosił przetarg na usługi doradztwa i obsługi procesu certyfikacji zrównoważonego budownictwa obiektów i infrastruktury Lotniska CPK. Tym samym Spółka kontynuuje najlepsze praktyki, które dziś są światowym standardem, prowadząc swoje projekty według kryteriów metodyki BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method).
Spółka CPK kupiła pierwszą nieruchomość na trasie budowanej linii Kolei Dużych Prędkościartykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK kupiła pierwszą nieruchomość na trasie budowanej linii Kolei Dużych Prędkości
Spółka CPK kupiła pierwszą nieruchomość na trasie budowanej linii Kolei Dużych Prędkości, która połączy Warszawę, CPK i Łódź. Akt notarialny został podpisany z właścicielem działki, który przystąpił do Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć (KPDN), przygotowanego przez spółkę CPK. Program skierowany jest do właścicieli nieruchomości zabudowanych, przez które ma przebiegać wyznaczona trasa.
[mazowieckie] Czy mieszkańcy Baranowa wzbogacą się dzięki budowie lotniska?artykuł
Pokaż artykuł
[mazowieckie] Czy mieszkańcy Baranowa wzbogacą się dzięki budowie lotniska?
Rząd zdecydował, że pod Warszawą, na terenie niewielkiej gminy wiejskiej Baranów (powiat grodziski)...
Lokalne drogi wokół lotniska CPK zostaną przebudowane. Spółka ogłosiła przetarg artykuł
Pokaż artykuł
Lokalne drogi wokół lotniska CPK zostaną przebudowane. Spółka ogłosiła przetarg
CPK ogłosił przetarg na projektowanie i przebudowę 14 km dróg gminnych i powiatowych na terenie gminy Teresin, powiatu sochaczewskiego i grodziskiego. To część większego projektu, który obejmuje modernizację istotnych dla logistyki budowy dróg dojazdowych do terenu lotniska CPK. Oferty można składać do 17 lutego br.
Centralny Port Komunikacyjny zatrudni tysiące pracowników do 2032 roku. Na jakie stanowiska?artykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny zatrudni tysiące pracowników do 2032 roku. Na jakie stanowiska?
Centralny Port Komunikacyjny zatrudni tysiące pracowników do 2032 roku. Rusza rekrutacja do największej inwestycji infrastrukturalnej w Polsce. CPK intensyfikuje działania rekrutacyjne. Spółka zapowiada zatrudnienie nawet kilkudziesięciu tysięcy osób w związku z realizacją komponentu lotniskowego i kolejowego. To szansa na pracę dla specjalistów z wielu branż – od inżynierii po hotelarstwo.
Rusza budowa tunelu dalekobieżnego CPK w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Rusza budowa tunelu dalekobieżnego CPK w Łodzi
Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała drugi z trzech kontraktów na roboty budowlane dla swojego najbardziej zaawansowanego projektu kolejowego. Ponad 4-kilometrowy tunel Kolei Dużych Prędkości w Łodzi to kluczowy elementem „igreka”, czyli trasy, która połączy Warszawę z Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem. CPK planuje zakończenie budowy tunelu jednocześnie z uruchomieniem pierwszego etapu lotniska CPK.
Ważny krok ws. Kolei Dużych Prędkości do Poznania. CPK składa wniosekartykuł
Pokaż artykuł
Ważny krok ws. Kolei Dużych Prędkości do Poznania. CPK składa wniosek
Spółka Centralny Port Komunikacyjny złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla odcinka Pleszew – Poznań. Jest to 65-kilometrowy fragment linii kolejowej numer 85 i inwestycji Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań. Stanowi ważny element „Y”, czyli linii Kolei Dużych Prędkości, które połączą kluczowe miasta w regionie oraz będą istotnym punktem transeuropejskiej sieci TEN-T.
Coraz bliżej budowy linii Kolei Dużych Prędkości z Sieradza do Poznaniaartykuł
Pokaż artykuł
Coraz bliżej budowy linii Kolei Dużych Prędkości z Sieradza do Poznania
CPK odebrał Koncepcję Programowo-Przestrzenną (KPP) dla 9-kilometrowego tzw. by-passu Kalisza, tym samym rozpoczynają się prace nad projektem budowlanym tego odcinka, a spółka złoży wniosek o decyzję środowiskową. Kolejowa obwodnica Kalisza to integralna część linii 85 na odcinku Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań, czyli poznańskiej odnogi linii „Y” Kolei Dużych Prędkości (KDP).
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce? artykuł
Pokaż artykuł
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce?
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną z 250 do 350 km/h na projektowanych liniach kolejowych. CPK stawia na pełne wykorzystanie parametrów infrastruktury, stworzenie atrakcyjnej oferty przewozowej i oszczędność czasu pasażerów. To właśnie znaczące skrócenie czasów przejazdu było podstawowym źródłem sukcesu Kolei Dużych Prędkości w Europie.
REKLAMA